27 mars 2010

Ljuvligt..

Jag köpte blomster med mig hem igår kväll!
3 buntar med påskliljor för 20kr, billigt!
Körsbärskvistar och en vit pärlhyacint!

Som det piggar upp :D
'
Snart är det dags att hämta hem krukorna, och hoppas blommorna klarat sig!
Har haft dem på vinterförvaring! Hade inte möjlighet att ta med mig alla när jag flyttade..
Blommorna som redan finns här ser inte mycket ut för världen!
Jag är på jakt efter stora krukor, bl a en för min ros!
Tänkte köpa något litet träd av något slag..
Är det någon som kan tipsa mig om krukor och träd för balkong?
Tar tacksamt emot alla förslag :D






ö

3 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej så fint. Jag skulle rekomendera ett litet olivträd det finns i olika storlekar. Övervattna inte bara!
Kram Anette

Lisas torp sa...

Så härligt med de första pelargonerna!
Träd till balkongen?! Hm....! Hör dej för hos blomsterhandlarna! Undrar om du inte skulle kunna ha nån klematis där, blommande, vacker du vet...! Om du har en tillräckligt djup kruka! Rosenbuske kanske?
Du kommer säkert att få jättefint! Man har ju sett balkongfreaks som haft både det ena och det andra på sina balkonger - som en mindre trädgård! Det gäller väl bara att vattna och att inte ha för små krukor.
Åh, så kul att planera!
Ha en härlig lördagskväll!
Kram
Lisa

NinaH sa...

Jaa! Man blir så glad för alla vårblommor- både de man kan köpa hem i kruka & de man ser i trädgårdarna nu! Äntligen!
Håller tummarna för dina vinterförvarade växter! Men de har säkert haft det gott & mår prima!;-)