08 augusti 2009

Lite ute, lite inne...



Vialen står sig så vacker till den vita bakgrunden...



En favoritfärgskombination...



Doftpelargonsticklingar 'Attar of roses'! Tips mottages tacksamt för hur de små liven ska klara sig till vuxen storlek :-) Har någon provat att använda dem i matlagning och bakning?



Helt fascinerad av dem är jag...Tog en massa bilder...:-)




'
En sista bild på liljorna, och från mitt kök... Före städning och fönsterputsning :-)
'


Ha de gôtt i den ljuva dagen :-)

ö

8 kommentarer:

Hannis sa...

God morgon Lily!
Vet du,jag har faktiskt lyckas få Pelargonsticklingar att överleva!
Trots mina ickegröna fingrar=))
Lät dom bara vara över vintern sen klippe jag ner och planterade om på våren och dom växer som 17.
Vet inte om det är det rätta sättet men det funkade.

Vilka häftiga bilder!
Ser u som att han/hon bara sitter där och väntar=))

Kram Hannis

Poppins sa...

Inte ska du väl städa och putsa fönstren på semestern? Usch, vad jag känner mig lat jämfört med dig. :))
Härliga bilder på trollsländan.
kramis

Viola sa...

Vilka härlig bilder du bjuder på...jag tar alltid sticklingar av mina pellisar..bara sköta dom som vanligt..vattna med måtta så brukar det går bra...ha en skön dag, kram

Lisas torp sa...

Ja, visst är den ljuvlig - vialen! Har också massor här - nästan en hel häck! Allt från nästan vita till mörkt rosa.

Nej, jag vet inte om man kan använda doftpelargonen i matlagningen. Har också tagit skott av en jag köpte i våras, men den hade små blad och pyttesmå vita blommor. Men det är väl bara att plantera om och göra som vanligt. De flesta doftpelargoner brukar väl vara året om? Lycka till i alla fall och ha en härlig helg!
kram
Lisa

Frida sa...

Vilken fin doftpelargon du har. Jag har haft en stickling som har växt till sig rejält. Jag vattnar den när jorden är torr., regelbundet. Det har funkat bra.

Vet inte om man kan använda den i matlagning. Det har jag aldrig hört talas om.

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Anonym sa...

Liljekonvalj, väldens mest underbara blomma. Så liten och skör och helt magnifik =)

Välkommen till min blogg
Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerade och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Hälsningar Louise

Millan sa...

Visste inte att man kunde använda doftpelargon i maten, snälla skriv och berätta om du provar.

Ha det så gott själv!

Annika Christensen sa...

Vilka foton!! Trollslända har jag aldrig lyckas med. Vad fint det blev med liljorna.
Ha det gott
Annika