16 maj 2009

Tack för alla uppmuntrande och gulliga, peppande ord i mitt förra inlägg!
Inga papper är skrivna, väntar på byteshandlingarna, vågar inte hoppas för mycket innan det är påskrivet! Har gått på lite nitar innan...Samtidigt vill jag ändå hoppas så "processen" kan ta starta och ta fart. Jag har ett mastodontjobb framför mig men det blir bra i slutändan...

Jag har kommit en bit längre på mitt skåp...målar det ganska "slarvigt"...är långt ifrån klar..Jag målar bara när jag har tid och lust...vill göra lite annat emellan också...som att blogga o fotografera m.m...Det är evigheter sedan jag var på någon loppis eller i en inredningsbutik...Jag måste erkänna att jag har abstinensbesvär ;-) Jag har köpförbud till nästa år...Hur lätt är det på en skala....;-) Tidigare idag fick jag höra att "favorit"grossisten har utförsäljning.....



Har inte plockat undan mina silverhjärtanljus, här med lite torkade tulpaner och eukalyptus..




Gurkört, blommorna har en fantastiskt färg tycker jag. Hela plantan går att äta fast jag nöjer mig med blommorna som dekoration, ögonfröjd, i sallader o.dyl.



ö

13 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, då har du mycket att stå i framöver, det förstår jag, men som sagt, man ska inte ropa "hej" innan allt är klart! Klokt av dej att inte ta ut ngt i förskott!

Härliga bilder som vanligt och gurkörten är helt ljuvlig att dekorera med, har haft en men...den försvann visst, kanske skulle ta och skaffa en...de sprider sej ju rätt bra också!
Ha en jätteskön helg!
Nu ska jag ut och springa på stan lite!
Kram
Lisa

Viola sa...

Gurkörten rä en av mina favisar, jag håller verkligen tummarna för er..här har jag pysslat med växtheset hela em....så nu har det lilla vardagliga fått en annat intryck, och man tager vad man haver i gömmorna...ha en skön helg, KRAM

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

I have never seen such interesting buds! Beautiful photography! Blessings from Amy.

Gårdsromantik sa...

Åh så spännande - håller tummarna för att det går vägen!

Men vilken lustig köpare hihi...

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Ps!

Jag lägger till dig bland mina favoriter...hoppas det är OK!

Kram Maud

Hannis sa...

Nog blir det jobb allt!
Men förstår du vad skönt när allt är klart!
Och du bara kan koppla av och njuta.

Klart att det går igenom den här gången!
Karln med fjällan verkar ju bestämt sig=))

Hoppas att solen skiner hos dig,det gör den här.
Så nu ska jag åka ut på landet!

Kram Hannis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Håller tummarna för att det går vägen!
Vad fint ditt skåp blir! Skönt att ta det i sin egen takt, jag har såna projekt också.
Fint med gurkört det har jag ingen. Så läckert att dekorera maten med blommorna!
Hoppas helgen är fin!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Trolda sa...

"Köpförbud tills nästa år..."!?! Är det "FJÄLLAN´s Snubbe" som inspirerat till det...;-) Nej rara Lily, det kan du bara inte ha...speciellt inte när Favoritgrossisten håller rea! ;-)Och hoppas allt går i lås för dig med byte o allt! Ser fram emot kommande rapporter och bilder på det "slarviga målandet" =D

Trolda - kramar =D

Annika Christensen sa...

Det där skåpet blir nog väldigt snyggt när det blir färdigt.
Älska gurkört.
Ha det gott
annika

Frida sa...

Hej!
Vilken vacker gurkört. Skåpet ser jättesnyggt ut. Låter jobbigt med köpförbud vet inte om jag hade klarat det, men det går säkert bra för dig.

Kram Frida

Nygammalt sa...

Hej vännen!
Så många vackra inlägg jag har missat. Och vilken gubbe som har varit på besök ;) Han fattade ju ingenting *fniss* Hoppas att allt löser sig för dig.

Kram!

Moa sa...

JAG håller också tummarna.. för att allt blir som du önskar.. kramiz/Moa.
ps.. skåpet ser riktigt snyggt ut redan.. =) ds

Poppins sa...

Hade jag last inlaggen i ratt ordning hade jag ju sett att mitt mail nadde dig. Fyndade du?
Gurkorten verkar vara rolig, klarar den sig utomhus over vintern eller ar den ettarig?