06 februari 2009

Vad tycker ni....

Jag fick mitt Jeanne d´Arc Living -magasin, i tisdags! Jag har inte hunnit läsa det ordentligt, får göra det i helgen :D
Ni som har tittat och läst i det! Vad tycker ni???
Jag blev lite förvånad över alla recepten, förväntade mig bara heminredning... :D
Jag använde "Magasinet"som bakgrund till min kruka med pärlhyacinter.
Pärlhyacintlökarna var de sista som var kvar i butiken. De hade börjat gro lite i förpackningen, tänkte att det var nog bra...Det är drygt en vecka sedan jag planterade dem i krukan. Ska bli spännande att se hur de blir...




ö

15 kommentarer:

Hannis sa...

Se där! Det var ett snyggt arrangemang!

Jag tycker att tidningen är kanonbra!
Främst för att den känns så varierad.
Gillar att det är tips i den och beskrivningar på hur man med små medel kan förändra.

Önskar dig en mysig helg//
Kram Hannis

Anonym sa...

Jeg synes at det bliver lidt for meget af det gode med alt det hvide og slidte. Og jeg synes især at overgangen mellem artiklerne er for "usynlig". Det minder lidt for meget om et boligkatalog, synes jeg. Men det er da også et smukt og inspirerende blad, som jeg vil passe godt på og sikkert kigge i igen og igen. Og så er der et indslag fra et lokalt hjem, (Fransk charme - i det vestjydske) som jeg kører forbi næsten hver dag. :-)Det kan jo aldrig være skidt!

Jette/Danmark

Glitter och Marsipan sa...

Hej Lily.
Vad fint du har planterat.
Jag älskade Jeanne D´arc magasinen.Det var helt i min smak.
I morgon ska vi till mina föräldrar på middag.Ska bli trevligt och skönt att slippa laga middag.
Här är det vinter igen,så det kanske blir lite pulka också.
Ha en trevlig helg
kram Anette

Poppins sa...

Jag har inte tidningen men blir lite nyfiken. Försöker kika på dina foton men ser inte riktigt tidningen. Men snyggt arrangemang var det.
Ha en trevlig helg!

Viola sa...

Jab blev helt såld, en helt underbara tidning med så ljuvliga bilder, mer som en bok och så spipper man all reklam inne i tidningen, det tacka jag för, den slår Vackre hjem med råge, längtar redan efter nästa nummer! Ha en skön helg, kram

Tulipa sa...

Jag blev jätteinspirerad av tidningen.
Tänkte dock att där var en del recept...men de slänger väl in lite recept som alla tidningar gör, fast i shabby stil!
Där jag köpte min tidning bakade ägarinnan precis blåbärspajen som de hade recept på och det doftade himmelskt!

Kram Mariette

Hjärtat Mitt sa...

Jag har oxå fått tidningen, men inte tittat i den än. Vill liksom spara på den lite. Hade med den till jobbet igår och den ligger kvar där, för jag vet att mina arbetskamrater vill kolla i den oxå. HÖrde många suckar och titta här då, när de tittade :)
Det kommer att bli snyggt med pärlhyacinterna till den fina krukan.
Ha en fortsatt skön helg!

Kram Mari i Marieholm

Millan sa...

Jag har inte läst tidningen men jag tycker det är en helt underbar kruka som du visar med dina lökar i.

Ha det så bra i helgen!
Kram

Anonym sa...

Jag har som Poppins heller inte tidningen men blir också nyfiken...;-) Men jag har ju sett de tidigare exemplaren hos andra och det verkar vara en tidning i min smak, men RECEPT kan man väl vara lite utan i en SÅDAN tidning!?! ha en fortsatt fin lördag och NJUT av Pärlhyacinter o annat =D

Trolda - kramar =D

Karin sa...

Inte heller jag har sett magasinet men är nyfiken på det. Härligt och vårligt arrangemang!

Ha en fin helg! Kram Karin

C De-sign sa...

Jag har inte magasinet...men nu blir jag ju lite nyfiken.....Det är ju sådana tidningar man vill äga och ta fram.. man ser alltid "nya saker" att ta till sig..... Önskar dig en skön söndag! Kram fr C

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej, jag har inte heller tidningen, men i torsdags sprang jag bara in i en affär för att köpa kaffe som var slut därhemma, på vägen till matavdelningen såg jag dessa krukor som du har planterad i....köpte 2 likadana krukor och gjömde kaffet. Typiskt lilla jag.
Morgonkaffet utan kaffe var lite smaklöst, hehe.

Husbilsresan sa...

Vilken underbar kruka du planterat pårlhyacinterna i!Jag har inte sett magasinet,men man blir ju sugen på att köpa det, när man läser kommentarerna på ditt inlägg.
Ha en skön ny vecka!
Kram/Gunn

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, jag tyckte verkligen om Magasinet! Fick också det i veckan och liksom du fastnade jag för den charmiga bilden du har som bakgrund till din vackra kruka.
Charmiga recept förhöjer tycker jag, blåbärskakan blir jag sugen på att testa.
Må så gott och ha en underbar ny vecka!
kram vännen!
nina

Lily of the valley sa...

Jette K:
Jag tycker det är ett vackert magasin även om det inte är riktigt vad jag tänkt mig :D
Fast inspiration får man :D
Ska kolla i nästa nummer och se vad jag tycker om det.
Hade som sagt inte väntat mig recept!
Spännande att ha huset i sin närhet..
Kram Lily