16 februari 2009

Är jag otacksam eller?

Jag fick en ny kamera nu ikväll, som är likvärdig min gamla?
Försäljaren sa t om att jag hade fått en bättre kamera än den förra....
Varför får jag då en sån känsla..."Jag känner mig lurad"

För snart två år sedan köpte jag min kamera till kampanjpris, 1990.-
Nu är värdet på kameran enligt kampanjpris, 699.- - självrisk 190.- =
500kr för en kamera. Värdeminskningen är ju värre än på bilar.....

Är jag är kinkig och otacksam?
Jag är så förbenad över min klumpighet! Min kamera var mitt allt...Trivdes så bra med den...Grinigheten varar nog några dagar...:D Har börjat "pilla" lite på min nya! Primitiv....

Jag ska väl egentligen inte säga något förrän jag provat den ordentligt...:D

Nya:



Gamla:






ö

14 kommentarer:

Hannis sa...

Det är just det där som är grejen med teknik.
På nåt år så är det inte värt ett dugg.
Samma med datorer.
Men du blir säkert nöjd när du får testa den lite och prova dig fram.
Ser fram emot bilder=))

Kram Hannis

Poppins sa...

Jag tycker det verkar lite misstänkt. Jag kollade på nätet lite och tycker att om du skulle få en likvärdig kamera borde det vara CANON PowerShot A590 IS som kostar omkring 1200 kronor.

Lisas torp sa...

Jag måste ju säja att din gamla SER ju betydligt dyrare ut!!!!
Ja, jag kan verkligen förstå din känsla! Usch så lumpet!

Kram
Lisa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jag är inte rätt människa att bedöma den saken men känner nog lite som Poppins. Kanske lyssna med Konsumentverket? kanske är det så att du blir jättenöjd med den nya när du fått lära dig den.
Ser fram emot nya bilder!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Karin sa...

Det låter mycket, så utan att känna till något om kameran håller jag med Poppins och Nina. Men man ska också vara medveten om att kamerorna bara blir billigare och billigare...

Skönt med en kamera i alla fall! Kram Karin

Lallis - liv och leverne sa...

sådant där tycker jag är så svårt men tror nog lite som Nina där. Kram vännen!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Varför fick du ingen Canon när din gamle var en Canon?
Hoppas att du kommer snart att trivas med den nye, men förstår dig.
När det gäller cameror finns för mig bara Canon, jag vet att andra är oxå bra, men jag trivs endast med Canon, samma med mobiltelefoner, där måste det vara Ericsson för min del, oavsett vad andra tycker och tänker.
Gå ut nu och fota snön, nu när vi äntligen har fått den härnere :O)
Kram, Petra

Linda Lunda sa...

Hmmmm jag skulle nog känna som du med...
Cannon är alltid cannon...Och nikon.. de är lite för sig själva.
Men jag har för mig att samsung faktiskt gör väldigt bra kameror med.

Linda

Anonym sa...

Jag tycker att du har rätt till en likvärdig Canon-kamera. Du skulle kanske ha stått på dig mer. Kan du inte kontakta butiken igen?

Glitter och Marsipan sa...

Men i alla fall,spännande med en ny kamera.Fast den gamla invanda känns nog bäst kan jag tänka.
Lycka till.Här är vintrigt och kallt,riktigt fint,faktiskt.
Ha en fin fortsättning på veckan.
kram kram Anette

Anonym sa...

Digitalkameror blir så fort dåligt andra handsvärde på det vet jagmeninte hur och till vad de sjunker till det vet jag inte.
Jag köpte en canon ( som en andra handskamera )och samtidigt köpte syrran en samsung som jag tyckte var mycket bättre än min.
Du får ut och testa kram Tingeling

Chubby Chieque sa...

YaY! den gamla ser proffsig ut men man vet aldrig vad som väntar på den nya? Det är du som får avgöra och får känna efter.

Själv behöver jag verkligen ny men dottern fick system kameran stället. Suck! barnen får alltid och jag får kämpa för att hon får §:-)

Den kan jag säga grinig/girig! Canon D60 har hon nu och jag har den gamla Samsung, vet inte ens vad den nu är...

Ta många bilder nu, tjejen och jämför med din gamla. Jag håller på tummarna.

Ha en underbar kväll!

Anonym sa...

Usch vad tråkigt att känna sig lurad! Det är konstigt när man ligger och betalar på alla dessa försäkringar att man inte skall få ut det man VILL för det...Kul iallafall att du HAR en kamera igen! Hade verkligen saknat att kika in här annars...:)

Trolda - kramar =D

Millan sa...

Det där med värdeminskning är ingen höjdare.
Känner med dej, kameran är nästan personlig på något konstigt vis.