17 januari 2009

Lite nya blommor piggar alltid upp...

Några vivor och krokusar eller pärlhyacinter hade jag tänkt mig när jag styrde kosan till Blomsterlandet! Det blev de här i stället, och en bukett tulpaner. Tulpanerna har en härlig färg som jag inte sett förrut, bilden här nedanför gör dem inte riktigt rättvisa! Vita tulpaner verkar vara omöjliga att få tag i nuförrtiden! :D
Den lila färgen passar bra till zink och betong! Det finns många härliga kombinationer när man tänker efter, både i material, strukturer och färger! På sommaren gillar jag vitt, nyanser i blått, turkost, rosa och cerise.

Idag har vi haft sol och det är så härligt! Allt blir så mycket vackrare, om man bortser från dammtussarna förståss! Ja, just det! Änglatofflor heter det...Det låter så mycket bättre...Då får de vara kvar ett tag till, för inte vill jag att änglarna ska frysa om sina fötter... Det är ju fortfarande kallt!










Ha en skön helg

ö

15 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vackert!:)
Och underbart.
Kram Lallis

Anonym sa...

"Änglatofflor..." ;-) DET hade jag aldrig hört tidigare men snappar GÄRNA åt mig uttrycket direkt...Här fluffar det nämligen att antal runt hörnen...;-) Så TREEEVLIGT helt plötsligt alltså...;-) Och så FINT du gjort! gillar verkligen dina stilleben och blomster, vackert som alltid =D Jag gillar också att blanda kontraster, gärna då hårt material kontra något skirt o romantiskt. De rosa blommorna i det tidigare inlägget är väl dock som du säger kanske "på gränsen..." ha en fortsatt fin helg och kramar =D

Trolda - Tjingeling!

Viola sa...

Verkligen en färg som piggar upp och säger till en att snart såååå...hoppas ni har en skön helg, här är rikigt gråväder och kyligt, jag längtar så efter värme, tycker jag fryser jämt...stor KRAM

Husbilsresan sa...

Så ni har haft sol idag...här har det varit grått och kallt hela dan =(
Vackra blommor du köpte.....man får nästan vårkänslor.
Änglarnas tofflor står kvar här också(snarare flyger omkring)...för man måste ju tänka på deras välbefinnande(änglarnas alltså=)
Ha det gott!
Kram/Gunn

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbara bilder!
Tänker också på änglarnas fötter :D
Trevlig helg!
kram vännen!
nina

Hannis sa...

Haha,Änglatofflor var ett bra ord!
Vilken fantastisk Urna/Kruka!!
Letar alltid efter den typen av urnor men hittar aldrig!!

Finns såna fina på Blomsterlandet?

Kram Hannis

Glitter och Marsipan sa...

Hej min vän.
Hos dej har våren verkligen kommit.Så fräscht med nya blommor.
Här har vi haft lite kalas idag,och en tur på stan.
Ha en fortsatt fin helg.
kram Anette

C De-sign sa...

Oh så fint med lite blommor och färg......ja nu kan våren få komma! Önskar dig en skön söndag! Kram fr C

Nygammalt sa...

Aha...det är änglatofflor det heter...det kommer jag att börja säga. Helt plötsligt så känns det inte så viktigt att jaga runt med dammsugaren ;)

Underbara blomsterbilder, de blir man väldigt glada av =)

Kram!

Millan sa...

Änglarna trivs säkert här hos mej med då för deras tofflor är lagom tjocka och mjuka....=)

Lila tulpaner är aldrig fel, här fanns det vita på Maxi så jag blandade i vasen.

Ha det så bra!

Lisas torp sa...

Vilka härliga kombinationer du har gjort!
Riktig sommarkänsla med blåklockorna och tulpanerna är ljuvliga!

Kram
Lisa

Chubby Chieque sa...

Underbar fina blommor. DU är rätt i att när man har fina blommor så piggar människorna och dess omgivning.

Tack att du delar med dig!

Poppins sa...

Änglatofflor, det gillar jag. Det låter ju som om det är något man VILL ha. :)
Visst är det härligt med blommor som lyser upp den grå dagen. Idag har det ju varit eländigt med bara regn, regn och regn.
kramar från Poppins

Mia sa...

Änglatofflor, plötsligt förvandlades dammet till nåt gulligt istället. Ska säga det till min sambo. :)

Så mycket fina bilder jag hittade här hos dig.
Kram Mia

kullervilla sa...

Alltid lika vackra bilder… njuter... Håller med om att det är svårt att hitta vita tulpaner. Änglatofflor har vi gott om här :=))
Kramiz//kullervilla