02 september 2008

~Blomälskare och Sakletare




Blomälskare vet väl alla vid det här laget att jag är :D
Detta är en av få tavlor som finns i mitt hem.
Jag skulle både vilja och behöva fler men jag har ingen fantasi, var ska jag leta....
Har starkt funderat på, och nästan bestämt, att jag ska ha speglar i olika format och utseende i mitt vardagsrum istället för tavlor...





När jag skulle lämna min bil på verkstan, passerade jag en intressant plats som jag var jag tvungen att kolla in lite närmre. Denna slipsten och lite annat hittade jag där! Slipstenen var det enda som följde med denna gången. Folk tror ju inte man är klok när man kommer dragandes på såna här fina saker! Skrot-/skräpsamlare enligt dem - Sakletare enligt mig....

ö

8 kommentarer:

Smultronstället sa...

En slipsten kan vara bra att ha;)

Poppins sa...

Sakletare, det är sant, det är du! Slipstenen är jättefin och kommer säkert att hitta en bra plats i din trädgård.
kramar

Monika sa...

Så ska en sligsten dras! ;o)

Såna fina fynd, med sån fin patina måste man ju bara dra med sig hem! Förstår om du förr som en fura för den där :o)

Visst är det svårt med tavlor. Jag har så svårt hur jag ska placera dem så det blir snyggt. Just nu ligger de flesta nedpackade. Dom stämmer liskom inte in!

Ha det gott och fortsätt med sakletandet. Det sätter sån guldkant på livet :o)

Kram på dej!

Monika

Anonym sa...

Fin tavla, jag tycker det är mysigt med en hel vägg full av tavlor, ibland kan man hitta fina saker på loppis, behöver inte bli så dyrt, så man kan byta, om man tröttnar...
Kram.

Anonym sa...

Vad kul du är!

Ha en skön kväll,
//chie

Datorn strejkar därför kunde inte logga in som användare???

Ann-Catrin sa...

Sakletare det är jag med!.. ja jag tycker att slipstenene är snygg..kommer bkli fin i trädgården!!

Kram kram A-C

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Ja du är väl lite tokig men då är jag lika tokig...hi hi...har en likadan sten som jag fick av en kompis som skulle slänga den ? Han bara skakade på huvudet när jag ville ha den. Men din var fin med mossan på.
Kram Marie

Anonym sa...

Speglar är perfekt för oss ego-trippade själar...;-) (busar med dig...=D) visst är det svårt att finna tavlor som passar in så där "perfekt"! Jag behöver också nya, närmare bestämt tre stycken till mitt vardagsrum...och det KOMMER! för visst är det underbart att fynda på loppis o andra ställen där epitetet SAKLETARE blir en definition! =D Slipstenen är underbart vacker, och tavlan likaså =D
Trolda - kramar =D